جمعه سیاه برسام

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ارده و خواص آن

مصرف ارده از مبتلا شدن به چه بیماری های جلوگیری می کند؟

 ارده ، در واقع نوعی خمیر یا سس و یا در واقع چاشنی که علاوه بر اینکه به تنهایی مصرف می شود همراه با خوراکی های دیگر هم می توانید میل کنید.

 ارده از دانه های کنجد بو داده و کوبیده درست می شود و عنصری رایج در غذاهای کشورهای خاورمیانه ، مدیترانه و آفریقا است. رنگ ارده قهوه ای مایل به زرد است ، دارای بافت روغنی نرم و صاف است و طعم آن کمی تلخ است.

ارده سرشار از مواد مغذی است که خطر التهاب را کاهش می دهد، در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است و دارای خواص ضد سرطانی است. این ماده خوراکی مقوی, حاوی مقادیر زیادی فیتواسترول است و به کاهش فشار خون ، تری گلیسیرید خون بالا و LDL (کلسترول بد) کمک می کند و نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

در مطالعه ای که روی ۵۰ نفر مبتلا به پوکی استخوان انجام شد، مشخص شد که مصرف ۴۰ گرم (۱٫۵ قاشق غذاخوری) ارده به مدت ۲ ماه باعث کاهش کلسترول و میزان بالای تری گلیسیرید در خون می شود.

دانه کنجد همچنین می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک کرده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

با مصرف ارده از سرطان جلوگیری کنید

برخی تحقیقات نشان می دهد که ارده کنجد دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر بیماری های مزمن مانند سرطان ، دیابت و بیماری های خودایمن را کاهش می دهد.

ارده خطر سرطان را به دلیل ترکیبی به نام سزامول کاهش می دهد. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که کنجد در ارده رشد و گسترش سلولهای سرطانی کبد را متوقف می کند.

مطالعات حیوانی دیگر نشان می دهد که کنجد می تواند با سلول های سرطانی روده بزرگ و سرطان دهانه رحم مقابله کند.

کاهش وزن

ارده چربی زیادی دارد اما به دلیل وجود مقدار قابل توجهی پروتئین و فیبر در آن ، با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث کاهش وزن می شود.

منبع ویتامین ها و مواد معدنی

ارده حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است که برای سلامت بدن ضروری است.

مس :

مقادیر بالای مس در ارده خطر کمبود مس را کاهش می دهد و برای حفظ سلامت استخوان ها و اعصاب ضروری است

آهن :

مقدار قابل توجهی آهن در ارده به افزایش گلبول های قرمز خون و پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند.

ویتامین های  B:

مقادیر بالای ویتامین های گروه B در ارده خطر استرس را کاهش می دهد و برای بهبود عملکرد مغز ضروری است.

لیگنان :

مطالعات نشان داده است که لیگنان در ارده خطر بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد.

ارده منبع غنی از آنتی اکسیدان ها

به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان به نام سزامین ، ارده به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک می کند و خطر دیابت نوع ۲ ، بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد.

ارده جایگزین بهتر و سالمی برای کره بادام زمینی است.

برای تهیه ارده برسام کلیک کنید

فهرست مطالب

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانس خود را امتحان کنید

 
همین حالا امتحان کنید
هرگز
بعداً یادآوری کنید
نه ممنون