بهترین صبحانه در طب سنتی

صبحانه، انرژی بخش روز

بهترین صبحانه در طب سنتی شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویج و مربای پوست پسته برای معده‌های سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربّای زرشک برای معده‌های گرم و حریره بادام، شیربرنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور است.

باید توجه داشته باشید که در درست کردن مرباهای مذکور حتی المقدور از عسل یا شکر قهوه ای یا شکر سرخ برای شیرینی استفاده شده باشد.

تنوع را در صبحانه های خانگی ایجاد کنید.

یکی از بهترین صبحانه‌ هایی که طب سنتی پیشنهادی و خانگی، شکلات صبحانه است.

برای تهیه شکلات صبحانه خانگی به‌طور کلی به 6 قاشق غذاخوری از ارده و 1 قاشق غذاخوری از عسل نیاز دارید. 

شما می‌توانید بعد از مخلوط کردن ارده و عسل در یک ظرف چینی و یکنواخت شدن این ترکیب، به طور متنوع، هر بار یک افزودنی جدید به آن اضافه کنید. 

برای این میزان ارده و عسل می‌توان 1 قاشق چای‌خوری پودر فندق یا 1 قاشق مرباخوری پودر پسته یا 1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل یا همه این موارد را اضافه کرد.

شما می‌توانید گاهی برای ایجاد طعمی جدید در شکلات صبحانه خانگی خودتان از 1 قاشق غذاخوری گلاب یا 1 قاشق غذاخوری هل ساییده شده نیز استفاده کنید. 

گاهی می‌توانید 2 قاشق غذاخوری شیره انگور یا شیر خرما را جایگزین عسل در این دستور غذایی کنید. این صبحانه بسیار مقوی و خوش‌عطر است و می‌تواند انرژی قابل توجهی به دانش‌آموزان بدهد.

پیشنهاد دیگر برای وعده ی صبحانه و حتی بعنوان میان وعده مخصوصا برای دانش آموزان و دانشجویان و نیز برای افراد در محل کار معجون حمص می باشد

طرز تهیه ی نوع ساده ی آن به این صورت می باشد که نخود پخته شده و سیر را آسیاب نموده و بهمراه ارده و آبلیمو ( به مقدار لازم ) مخلوط نموده و میل بفرمایید.

اختصاصی برای مادران

اگر تغذیه ی فرزندتان و عملکرد او در مدرسه برایتان مهم است؛ پس:بهتر است کنار صبحانه های خانگی بسیار مقوی که ذکر شد، 1 لیوان نوشیدنی گوارا و مغذی هم برای فرزند خود آماده کنید.

به منظور تهیه یک نوشیدنی مناسب برای صبحانه دانش‌آموزان توصیه می‌شود 50 گرم مغز پسته یا مغز فندق خام را با 3 قاشق غذاخوری عسل یا شیره انگور همراه 3 لیوان آب داخل مخلوط کن بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا نوشیدنی یکنواختی به رنگ شیر به دست بیاید.

این نوشیدنی‌های خانگی برای تأمین آهن بدن و تقویت مغز دانش‌آموزان بسیار مفید هستند.

اگر فرزندتان به خوردن مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه یا برای میان وعده مدرسه خود تمایل نشان می‌دهد، می‌توانید یک حلوای بسیار مغذی به نام «حلوای خرما» نیز برای او آماده کنید.

برای تهیه این حلوا باید حدود 1 کیلوگرم خرمای سیاه را پوست بکنید و هسته‌های آن را جدا کنید.

سپس این مقدار خرمای بدون پوست و هسته را با 1 لیوان ارده در ظرفی گود همراه 50 گرم پودر گردو، 1 قاشق غذاخوری پودر پسته و 1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل به‌خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود.

شما می‌توانید این خمیر را به‌صورت تمایل داخل پودر انواع مغزها، کنجد یا نارگیل بغلتانید و در یخچال برای فرزندتان نگهداری کنید.

او می‌تواند این توپک‌های مغذی را کنار نوشیدنی صبحانه یا به‌عنوان میان‌وعده در مدرسه مصرف کند.

مقادیر را بسته به میزان مصرف خانواده تان می توانید کم یا زیاد کنید ولی برای خوش طعم بودن، نسبت ها را حتما در نظر بگیرید.

فهرست مطالب

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانستان را امتحان کنید

 
همین حالا امتحان کنید
هرگز
بعداً یادآوری کنید
نه ممنون